torsdag 15 november 2012

Skaparlust blev till babynest

Det sägs att bebis inte är jättelångt borta. Själv kan jag tänka mig att vänta till våren nån gång, men jag antar att det kommer bli aningens tidigare än så. Så, idag har jag skapat ett babynest så att bebis har nånstans att sova till en början. Ja, om det inte är så att jag kommer att ha en bebis på mig vill säga. Den som lever får se.  Nu finns i vart fall ett alternativ. 

Jag hittade en beskrivning på nätet och gick loss på ett tyg. Tänkte att det där med mönster är för töntar. Och jag hade för lite vadd av samma sort hemma. Och tyget var lite för mjukt. Resultatet är därefter. Men bebis lär inte klaga på designen. 

Här sick-sackas det för glatta livet.

Och så lite raksöm. 

Och ett kantband. Heja mig!

Resultatet blev lite... kantigt och bulligt. Jag ska försöka hitta nåt bättre att sätta fast på snöret än säkerhetsnålar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar