måndag 19 november 2012

Det gäller att prioritera

Den 18 november - två dagar före barnbidrag och nio dagar före graviditetspenning (tror jag) är det inte så att det väller pengar ut ur plånboken. Särskilt inte efter några veckors sjukskrivning. Men så kan det vara. Vi har gott om mat i frysen och hela familjen mår gott, så det är inte ett dugg synd om oss.

Så kommer jag på att jag borde hämta ut mediciner som jag ska ta i samband med förlossningen. Bättre att göra det nu än att skicka iväg maken att handla när värkarna sätter igång. Det är bara det att högkostnadskortet gått ut och jag måste börja om från början. Och då blir jag tvärsnål.

När man ska välja mellan att gå och fika ett gäng gånger eller hämta ut mediciner som jag troligtvis inte kommer att behöva de närmsta nio dagarna så väljer jag alla gånger fikat. Jag menar jag vill ju komma ut det lilla jag orkar. Och fika är betydligt roligare än att titta på en oöppnad medicinförpackning. Det gäller ju att prioritera. Med det sagt ska jag nu sippa i mig resten av latten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar