onsdag 7 november 2012

På tal om skensjuk

Ja jäklar sånt hopp jag hade om den där dagen. Jag fick feeling redan klockan fem när en överfull urinblåsa väckte mig. Himlen var förvisso mörk, men klar. Och jag kunde inte somna om. Men det gjorde inget eftersom jag visste att jag kunde gå och lägga mig igen när barnet gått till förskolan. Klev upp med barnet eftersom jag ändå var vaken och fick mysa framför TV'n. Hann läsa att Obama vann och blev glad. Sen frukost, vinka av barn och make och så sova en sväng. So far so good.

Nu vaknade jag för en stund sen och mår så ohyggligt illa. Typ magsjukeilla. Och jag blir alltid så nojig i magsjuketider. Trots att ingen i min omgivning är sjuk. Men ändå. Nu ligger
jag och tittar på solstrålarna som letat sig in genom persiennen och väntar på ytterligare symtom. Sen när jag inser att det inte blir nån magsjuka den här gången heller ska jag vika tvätt och byta sängkläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar