torsdag 22 november 2012

Fel app?

En gång i veckan plingar det till i mobilen och min gravidapp berättar för mig hur graviditeten fortskrider - hur stor bebisen är, vad som händer min kropp, lite om hur min partner kan tänkas agera (typ) och annat som kan vara bra att veta. Så det var vad som hände igår. Men jag kunde inte hålla mig för skratt när jag kom till "partner"-delen i det hela.

"Ta en sovmorgon!" Eh, ja tack, en eller femton gemensamma sovmorgnar vore onekligen trevligt! Men vem ska kliva upp med barnet hade de tänkt?!

"Se till att ta det lugnt!" Mmm vi tar det så lugnt man kan med en 3,5-åring i hasorna.

"Se en film!" Jo det vore också trevligt. Men vi är så trötta om kvällarna på helgen att vi inte orkar följa en hel film. Dessutom jobbar maken så mycket i veckorna för tillfället att vi skulle tvingas kolla film om nätterna. Och det känns ju dumt.

"Ta ett bad!" JA JA JA!!! Jag vill! Men jag ryms inte i vår badbalja från IKEA. Jag kan på sin höjd blötlägga rumpan däri.

Så nu undrar jag om jag har fel app. Var är den för föräldrar som väntar syskon?! Och som bor i en liten lägenhet utan badkar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar